Facebook Algoritması 2021'de Nasıl Çalışıyor? Facebook Gönderilerimiz Nasıl Daha Fazla Etkileşim Alır?

Facebook Algoritması 2021'de Nasıl Çalışıyor? Facebook Gönderilerimiz Nasıl Daha Fazla Etkileşim Alır?
Ocak 2021'de Facebook, algoritması hakkında yeni ayrıntılar yayınladı. Özellikle Facebook'taki içerik üreticileri için dikkat çeken detaylar haberimizde.

Facebook algoritması nasıl çalışır?

  1. İlk olarak, Facebook bir kullanıcının hesabında bulunan her gönderiyi alır ve bu gönderileri gönderi türü, paylaşılma zamanı, güncellik gibi önceden belirlenmiş sıralama kriterlerine göre puanlar.
  2. Daha sonra, kullanıcının geçmiş davranışına bağlı olarak kullanıcının etkileşimde bulunma olasılığı düşük olan gönderileri öne çıkarmaz. Ayrıca, kullanıcıların görmek istemedikleri içeriği (yani tıklama tuzağı, yanlış bilgi veya beğenmediklerini belirttikleri içerik) gizler.
  3. Ardından, kişiselleştirilmiş bir şekilde puanlamak için kalan gönderiler üzerinde "daha güçlü bir algoritma" çalıştırır. (Örneğin: Mehmet'in satranç öğretmeninin öğretici videolarını izleme olasılığı % 20, ancak kız kardeşinin yavru köpeğinin bir fotoğrafına beğenerek tepki verme olasılığı % 95) Facebook durumu değerlendirir ve gönderileri değerlerine göre sıralar.
  4. Ve son olarak, medya türlerini ve kaynaklarını kriterlerine göre sıralar, böylece bir kullanıcının kaydırabileceği ilginç bir haber kaynağı olur.
Öyleyse, hangi faktörler haber kaynağının en üstüne bir gönderi getiriyor? Facebook binlerce sıralama faktörü kullandığını söylüyor. Bir kullanıcının internet bağlantısının hızından beğenerek veya yorum yaparak etkileşim kurmayı tercih edip etmemesine kadar her şey. 
Yine de Facebook, bir gönderinin haber akışında ne kadar üstte göründüğüne gelince, yıllar boyunca en önemli olarak aynı dört sıralama koşulundan sürekli olarak bahsetti.

Dikkate alınması gereken 4 Facebook algoritması sıralama koşulu:

  • İlişki: Gönderi, kullanıcının sıklıkla etkileşim kurduğu bir kişi, işletme, haber kaynağı veya kamuya mal olmuş bir ünlü mü? (ör. mesaj atması, etiket yapması, etkileşimde bulunması, takip etmesi vb.)
  • İçerik türü: Gönderide ne tür medya var ve kullanıcı en çok hangi tür medya ile etkileşimde bulunuyor? (ör. video, fotoğraf, bağlantı vb.)
  • Popülerlik: Gönderiyi daha önce görmüş kişiler buna nasıl tepki veriyor? (Özellikle arkadaş listesi). Paylaşıyorlar mı, yorumluyorlar mı, görmezden mi geliyorlar, yoksa kızgın ifade ile kızgınlıklarını mı bildiriyorlar?
  • Yenilik: Gönderi ne kadar yeni? Daha yeni gönderiler daha üst sıraya yerleştirilir.
Facebook diğer yıllarda da olduğu gibi 2021 yılında da gönderileri haber akışında pek çok kriterden geçirerek sıralıyor. Facebook'a içerik üreten pek çok kişi algoritmayı çözmek ve popüler olmak istiyor. Facebook içerik üreticileri için hazırladığımız haber içeriği hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarda yazabilirsiniz. 

0/Post a Comment/Comments